luna

Astrology Pacific

slunce
 
Astrologická praxe
Astrological Practice
 



Plodné dny.


Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat, kde bych se mohla dozvědět něco více o výzkumech Dr. E. Jonáše. Zajímalo by mne, jaký je vztah mezi horoskopem početí - termínem porodu a pohlaví dítěte. Jistě - souvisí s polohou Luny v radixu ženy - myslím si tedy správně, že plodné dny a početí tedy mohou nastat pokud je Měsíc na stejném stupni stejného znamení jako v horoskopu zrození matky, stejně i porod nastane při stejné konstelaci? Jaký je pak význam samotného horoskopu početí - slouží jen pro předpověď průběhu těhotenství, nebo dává základ pro samotné dítě????
Předem moc děkuji za odpověd a přeji hodně zdraví v novém roce.

D. M., Třinec.
Předmět: horoskop početí
Odesláno: 2000-12-30 16:54:17

***************************************************
Milá paní D.M.,

musím vás vyvést z omylu. MUDr. Eugen Jonáš vychází ze starého astrologického pravidla, že žena je plodná ve stejné fázi Měsíce, jaká byla při jejím narození. To bývá 13krát do roka a pokaždé v jiném znamení. Fáze se počítá ve stupních a je to vzdálenost Luny od Slunce. Příklad: moje žena má v horoskopu zrození kvadraturu mezi Lunou a Sluncem (LU 3 ŠT 13, SL 1 VO 23, fázový úhel je tedy 271°50'). Pokaždé, když je na nebi vidět Měsíc v poslední čtvrtině přichází plodné dny.
Pohlaví dítěte je dle polarity znamení, ve kterém je Luna při početí. Luna v Beranu (+) pohlaví: chlapeček. Luna v Býku (-) pohlaví: holčička atd. Pan doktor Jonáš pak stanovení pohlaví dítěte poněkud zkomplikoval a mám dojem, že za účelem zmatení.
Poznámka: Pan doktor Jonáš sám má 9 dětí, zřejmě výsledky své metody.

dite

Některé ženy nemohou otěhotnět, protože dlouhodobě vycházejí plodné dny do období menstruace.


Musím vás ujistit, že tato astrologická metoda funguje, já sám jsem měl za rok 2000 troje křtiny u zdánlivě neplodných maminek. Například paní z Brna už propadala panice, že má 35 let a ještě nemá dítě. Po aplikaci plodných dnů vypočtených astrologickou technikou mi zanedlouho poslala milé oznámení (viz vlevo).

K porodu dochází, když aktuální konstelace planet na nebi odpovídá předem připravenému životnímu scénáři zrozence (karmě). K porodu pak dojde bez prodlení bez ohledu, kde se maminka právě nachází (v sanitce, na lodi, v letadle ap.)

Horoskop početí je jen hypotetická záležitost, protože nelze bezpečně zjistit, kdy k početí dojde. Používá se pro zpřesnění času narození v metodě Hermovy váhy.

Někteří astrologové (Dragan Puač) tvrdí, že také muži mají svůj lunární cyklus a jejich lunární dny by měly být blízko partnerčiným.

Mějte se krásně, Karel Tichy.













*******************************************************
Zájemkyně o výpočet plodných dnů si mohou napsat o přihlášku. Připomínám, že pan doktor vyžaduje znát čas narození zájemkyně s přesností na jednu minutu.

Adresa přihlášek do Centrum Jonas International (přirozená regulace početí) metoda Dr.E.Jonáše :
Pro ženy z Moravy:     P.O.BOX 178, 695 01 Hodonín,
Pro ženy z Čech:         Kafkova 15, 160 00 Praha 6
Pro ženy ze Slovenska: P.O.BOX 45, 841 02 Bratislava

***********************************Další prameny


Astrologická metoda Dr.Jonáše - pohlaví dítěte:******************** Astrologická metoda dle Astro 50/97 - početí dítěte: ************************ Další metoda ****************** Vital 8/94

Sestavit horoskop pravděpodobného porodu. V průběhu těhotenství zkoumat, zda se neobjevují nebezpečné konstelace. V závěru gravidity by předvídaly, zda nehrozí komplikace u porodu. (JU, SA), které by mohly ukazovat dispozice k potratu, či eventuálnímu poškození plodu.

********************** Ján Bienik

1) totéž a navíc: když jsou v době početí nepříznivé aspekty: LU 180 SA, UR 90 NE způsobuje komplikace pro plod.


******************** SPIRIT 23/99 (Vladimír Sládeček)

********************************************* ještě jeden email autorky dotazu

Dobrý den,

chtěla jsem Vám poděkovat za péči, kterou jste věnoval mému dotazu. Opravdu jsem byla velmi zmatena a ne a ne se v Jonášově knize "Přirozená regulace početí" dopátrat principu samotné metody. Takže jsem si to nyní aplikovala na sebe (jestli chcete pro zajímavost data: naroz. 31.08.1973, 13.30 Třinec; samovol. potrat 17.3.1999 tamtéž a nyní početí někdy mezi 9.-11. 6. 2000, ultrazvuk a od počátku i můj intuitivni pocit ukazují na holku) a sedí to. Teď se jen těšit až přijde na svět (termín 7.3. 2001). Mimochodem, dr. Jonáš se ve výše zmíněné knize zmiňuje, že něco takového jako určení termínu porodu snad umí, dělí novorozence na tři skupiny podle délky a váhy a určuje tak celkovou délku těhotenství? ale i zde Vám musím dát za pravdu, že vše jen za účelem zmateni? nejspíš se obává popularizace a tím pádem zjednodušování jeho metody a výzkumu...?

Takže ještě jednou díky za odpověď a také za Vaše skvělé a pečlivě dělané stránky - konečně jsem se dozvěděla hodně zajímavých věcí a mám se kam vracet pro novinky.

s pozdravem

D.M.

email ze dne 25-03-2001


Je to už pár měsíců, co jsem Vám psala. Tak už je potomek na světě, jmenuje se Evička, tudíž je pohlaví ženského, jak jsme předpokládali a jak to i pomocí astrologických metod vycházelo. Narodila se 19. 3. 2001 ve 14.40 a podle všeho (protože do novoluni bylo šest dní) by někdy v budoucnu měla mít bratříčka. Takže - pokračování příště.

Mejte se hezky

D.M.

Ukázka, jak počítá plodné dny program Nebeský kalendář.

Fáze Měsíce stejná jako v okamžiku zrození
Pro osobu: Marcela M.
Výpočet proveden pro období 4/2001 až 4/2002
Časové pásmo: UTC+1
Měsíční fáze v okamžiku zrození: 178°54´

8.4.2001 2:26 ( 17 VÁ 11 - KLUK)
7.5.2001 12:50 ( 15 ŠT 54 - HOLKA)
6.6.2001 0:28 ( 14 ST 15 - KLUK)
5.7.2001 13:46 ( 12 KO 28 - HOLKA)
4.8.2001 4:34 ( 10 VO 45 - KLUK)
2.9.2001 20:21 ( 9 RY 18 - HOLKA)
2.10.2001 12:30 ( 8 BE 15 - KLUK)
1.11.2001 4:28 ( 7 BÝ 41 - HOLKA)
30.11.2001 19:44 ( 7 BL 33 - KLUK)
30.12.2001 9:43 ( 7 RA 38 - HOLKA)
28.1.2002 21:59 ( 7 LE 41 - KLUK)
27.2.2002 8:29 ( 7 PA 27 - HOLKA)
28.3.2002 17:37 ( 6 VÁ 44 - KLUK)
27.4.2002 2:09 ( 5 ŠT 31 - HOLKA)
Vysvětlivky:
V závorce za datem a časem určujícím okamžik, ve kterém Měsíc bude (byl) ve stejné fázi jako v okamžiku zrození, je uvedena poloha trazitujícího Měsíce v daném okamžiku.
U žen je navíc uvedeno pohlaví, jakým by mělo být dle teorie MUDr. Eugena Jonáše obdařeno dítě v daném okamžiku zplozené (POZOR: Toto neplatí pro první dítě!).
Podle stejné teorie je žena v tomto okamžiku takřka jistě plodná a to bez ohledu na stav menstruačního cyklu!
Spočtené okamžiky určují čas, kdy by mělo dojít k oplodnění vajíčka. K samotnému pohlavnímu aktu je proto třeba přistoupit asi o 12 hodin dříve.
Tolik ukázka z programu Nebeský kalendář.




Diskuze, která se k tomuto problému odehrála na Českých astrologických stránkách ČAS.

518 otázku odeslal(a) Bobina v Úterý 16.Ledna 2001 14:03:03
Ahoj, jsem naprostý analfabet, co se týče astrologie, ale mám problém s početím dítěte (nezabírá ani antikoncepční lunární kalendář, ani nic jiného) a zajímalo by mě nakolik je tato "dispozice" daná postavením planet při narození?
Díky.

Re: :o)
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 16.Ledna 2001 14:13:58
Z nativity se dá "odečíst" psychobiologická konstituce a někdy i příčina tzv. neplodnosti. ostatně, musí být každý plodný, třeba i za KAŽDOU cenu? Turnovský

Re: :o)
2 odpověď odeslal(a) Bobina ve Středu 17.Ledna 2001 06:45:15
Za každou určitě ne. Ale myslím, že když se něco dělat dá, má se to zkusit. Ať už to dopadne jakkoliv. Je přece normální, že člověk touží mít potomka.

Re: :o)
3 odpověď odeslal(a) Lenka Provazníková ve Středu 17.Ledna 2001 07:23:53
Bobino, co rozumíte „antikoncepčním lunárním kalendářem“? Je to obecně (jako že např. dnes je úplněk, tak je vhodné dělat/nedělat to a to), nebo je to spojeno přímo s Vaší nativitou? Snad byste mohla zkusit zkoušet početí v období, kdy je fáze Luny (vzájemné postavení Slunce a Luny) stejná jako při Vašem narození. Pokazit tím nemůžete nic, nakolik je to hodnověrné nevím. Má někdo zkušenosti?

Re: :o)
4 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 17.Ledna 2001 11:02:13
Ano, to je tzv. metoda dr. Eugena Jonáše z Nitry. Dneska pomocí této metody diletuje spousta šarlatánů, kterým stojí před krámem fronty, ale ta metoda není tak jednoduchá jak se v současnosti používá. Je třeba přihlédnout k nativitě a i dalším cyklům, rozhodně k Solárním a lunárním revolucím, tranzitům a direkcím. Zdraví Turnovský

Re: :o)
5 odpověď odeslal(a) ZR ve Středu 17.Ledna 2001 12:09:50
Ano, mohu potvrdit. Sama jsem loni navštívila jednoho pražského astrologa, nebudu jmenovat, který mi během pár minut vypsal seznam 2-3 dní v průběhu roku, kdy projde Luna stejným úhlem, jako svírá Slunce s Lunou v radixu mého narození. Seznam doplnil ještě jmény nějakých prášků, které prodává jen on a ANTIKONCEPČNÍM kalendářem, takže původně inzerovaná bezplatná rada mě přišla zhruba na 1000,- Kč, které jsem v naprostém šoku zaplatila. Celé jsem si to mohla vypočítat doma, kdybych nepředpokládala, že za tím bude něco mnohem sofistikovanějšího. Ověřit správnost této metody se mi na vlastním příkladě prozatím nepodařilo. Zdraví ZR

Re: :o)
6 odpověď odeslal(a) Baudy ve Středu 17.Ledna 2001 12:56:03
Ono to - mezi námi - sofistikovanější je, ale dotyčný stříhá termíny početí jako Baťa cvičky a bez kontroly každého jednotlivého horoskopu lze ženu zavést i ke zdravotním komplikacím během těhotenství a při porodu, jak se klientkám dotyčného bohužel stává.
Pozn. nemáte chtít nic, co je zadarmo. Sláva důkladnosti!

Re: :o)
7 odpověď odeslal(a) ZR ve Středu 17.Ledna 2001 13:25:37
Jsem zvyklá za vše platit, takže se nedá říci, že jsem chtěla něco zadarmo. Dotyčnému vyšel kdysi poměrně rozsáhlý článek o tom, jak se v této věci angažuje a jaké má úspěchy. Mimo jiné tam zdůrazňoval, že to dělá bezplatně z jakýchsi důvodů. To už si nepamatuji. Jen si pamatuji, že mne nezajímalo, zda za to platit budu či ne. Obrátila jsem se na něj o pomoc, jelikož se tím zabýval a já si od toho lecos slibovala. Ne vše, co člověk získá za peníze, je to pravé. A naopak. Prostě jen další zkušenost. Nic víc, nic míň. Zdraví ZR

Re: :o)
8 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Středu 17.Ledna 2001 14:12:27
Nestalo se to na Smíchově? Podle popisu akce by to tak odpovídalo. Turnovský

Re: :o)
9 odpověď odeslal(a) Jiří Nitsche ve Středu 17.Ledna 2001 18:02:04
Pan profesor Švejcar říká, že si má žena nechat vyšetřit hladinu prolaktinu v krvi, je-li příliš vysoká, nemůže otěhotnět, stejně jako matka, která intenzivně kojí, ale je zde jednoduchá pomoc. Existují látky, které hladinu prolaktinu sníží a zbytek je bez komplikací. Přeju hodně dětí Jiří Nitsche

Re: :o)
10 odpověď odeslal(a) Bobina ve Čtvrtek 18.Ledna 2001 09:07:48
Ahoj, takže kalendář jsem měla, od jednoho taky "nejmenovaneho" pražského astrologa, také jsem zaplatila docela "slušnou" sumu. Bohužel se to minulo účinkem. Kalendář byl na principu postavení luny při narození. Co se týče zdraví, jsem já i manžel v pořádku. Bohužel na dítě čekáme již několik let. Díky za rady a podněty :)))

Re: :o)
12 odpověď odeslal(a) M.Pravdová ve Čtvrtek 18.Ledna 2001 15:14:30
Bobino, neuvažovali jste o dítěti z útulku? Je známa řada případů, že takováto volba odblokuje psychiku a zázraky se začnou dít.

Re: :o)
13 odpověď odeslal(a) Turnovský ve Čtvrtek 18.Ledna 2001 17:54:17
Ano, i já se přikláním k řešení, jaké naznačila paní Pravdová, jsou s tím dobré zkušenosti, ale v každém případě by to chtělo individuální přístup a ne ten jako ve fabrice na běžícím pásu. Turnovský

Re: :o)
14 odpověď odeslal(a) Bobina v Pátek 19.Ledna 2001 06:48:59
:o)))
O adopci máme zažádano, bohužel to bude trvat zhruba 5 let než nějakého broučka dostanem. Do té doby bych to chtěla zkoušet, a proto sháním veškeré informace.

Re: :o)
15 odpověď odeslal(a) irmis v Pátek 19.Ledna 2001 15:25:06
Milá paní Bobino,
nikdo, kdo neprožil marné čekání a trýzeň z marného čekání těhotenství, neví o co jde. Nám tato trýzeň trvala osm let. Byly to časy, kdy plynul život sledováním kalendáře, promíchané údobím úderníka u suportu. Jednou jsem se opíjel s kamarádem a vypověděl jsem mu, co mne trápí. Lakonicky poznamenal, že děti se rodí z lásky a co má přijít, to přijde. Hlavně na to přestat myslet. Astrologii jsem tehdy ještě neznal. Smířili jsme se s tím, že úplná rodina nebudeme. Začali jsme se chovat normálně, k sobě o to něžněji. Za několik měsíců byla má manželka in spea. Pan Turnovský má na věc ten nejsprávnější názor. Když Pán Bůh dopustí, i motyka spustí.
Držím pěstě, irmiš

Re: :o)
16 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 21.Ledna 2001 10:22:29
Ještě jednou se vracím k tématu. A předem ujišťuji, že tím nemám na mysli vaši situaci, Bobino, ale situaci obecnou. Mám zkušenost, že některé za každou cenu "vymodlené" děti se projevily velmi brzy jako pěkní spratci, neboť byly svými rodiči rozmazleny nad snesitelnou míru. A ještě jedna poznámka, kolega František Lukáš, který nás před lety předešel do věčných lovišť zjistil, že u data plánovaného početí se musí dávat pozor na dolní konjunkci Merkura (Merkur je při ní retrográdní), aby nedošlo k poškození. Zdraví Turnovský

Re: :o)
17 odpověď odeslal(a) M.Pravdová v Pondělí 22.Ledna 2001 16:38:31
Vymodlené děti mívají problémy, které se skoro vždy projeví v oblasti zdravotní. Vyžadují tudíž i větší péči a pozornost, avšak přicházejí do láskyplného prostředí, které jim může v životě vše usnadnit. Nemyslím si, že projevenou láskou se človíček rozmazlí. Spratkovitost v dětech tvoří nerozumní rodiče s popletenými hodnotami, a to bez ohledu na to, jsou-li jejich děti tzv. vymodlené anebo ne. Skoro se mi chce říci, že spratkovitost spíše souvisí s nedostatkem lásky, no a ono velké rozmazlování k tomu také patří. Na druhou stranu nikdo z nás rodičů není dokonalý. A tak máme zlaté děti i spratky a všechny jsou tak trochu naším odrazem. Ale tak daleko jsem ve své poznámce pod čarou ani nechtěla zajít. Pravdová

--------------------------------------------------------------------------------
Jiná diskuze na Č.A.S.u

Ahoj,
mám dotaz.. nemůžu otěhotnět a astrologem mi bylo sděleno, že při mém narození negativně působil Merkur (nebo Mars?). Prý to mé otěhotněni zpožďuje. Moc tomu nerozumím - můžete mi to někdo vysvětlit?
Děkuji

Re: (no subject)
1 odpověď odeslal(a) radmila v Pátek 7.Července 2000 10:45:23
nebojte, žádný Merkur ani Mars vás nepoškodil, proč by to dělali, maj dost práce sami se sebou. Jestli chcete, pošlete mi Vaše přesné údaje (datum, místo, ČAS (ale co nejpřesnější) narození) spočítám vám, kdy Vám Luna chodí přes ascendent, to jsou nejlepší dny! R

Re: (no subject)
2 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Pátek 7.Července 2000 22:20:56
Že by existovala i astrologická antikoncepce :-)

Re: (no subject)
3 odpověď odeslal(a) Martin Šmíd v Sobotu 8.Července 2000 23:13:27
Hele, Radko, není to nějaká pitomost? Buď se ženský cyklus řídí přesně oběhem Luny a u nikoho se neplodný den nekryje s tranzitem Lu-Asc (což není pravda), anebo se ženský cyklus oběhem Luny neřídí, a pak se musí někdy trefit tranzit Lu-Asc na neplodný den (a to vždy několikrát opakovaně, protože se ty cykly liší málo). Jak to teda je?
Martin

Re: (no subject)
4 odpověď odeslal(a) R v Pondělí 10.Července 2000 12:15:06
Pardón všem, koho jsem zmátla, když jsem řekla Á, měla jsem říct i BÉ, samozřejmě jsem myslela Luna na ASC v solilunární revoluci, ten ASC revoluční i nativní, nejlépe oba blízko sebe, jsou i takové dny (kdy svítá o něco dřív…) R



Email, který mi přišel dne 04-03-2001 od mistra reiky Moniky Sindelárové z Bratislavy:

Ahojte Tichi!
Ozývam sa Vám, aby som poprosila takouto cestou Karla, či by bol ochotný venovat mi den či dva... Z Tvojho vypočtu plodných dní pre A.K. sa narodil 5.2.2001 Samuel. Gratulujem!
Majte sa obaja krasne a davajte si na seba pozor
Monika


Eva Moučková
....Jako nezvratný důkaz jsem si přivedla ženu, již doktoři chtěli vyoperovat dělohu, protože byla údajně těžce nemocná - s mojí pomocí otěhotněla a porodila zdravé dítě.

REGENERACE
Máte představu, kolika maminkám jste už pomohla otěhotnět?

Eva Moučková
Určitě jsou jich stovky, ale nemám zdaleka kompletní evidenci. Bohužel, jen někteří rodiče poděkují, pošlou fotku dítěte....

REGENERACE
Jak léčíte takovou údajnou neplodnost?

Eva Moučková
Většinou stačí jen změnit stravu, pročistit a posílit organizmus bylinkami, vyhýbat se stresům. Postup léčby je stejný jako u většiny jiných nemocí.

REGENERACE 7/2001
E. Moučková, DOMS, Košická 25, Praha 10, tel: 02/71740476


Jiný článek z Regenerace 6/98

Kuřačkám trvá podle vědců déle, než otěhotní. (MF Dnes ze dne 02-11-2001)

Odborníci z Oxfordské univerzity nedávno zjistii, že ženám, které kouří a chtějí otěhotnět velmi pomůže, jestliže s tímto zlozvykem přestanou.
Kuřačky potřebují v průměru o dva měsíce delší dobu než nekuřačky. "Rizika kouření v době těhotenství jsou dobře zdokumentována, a to včetně vyšší úmrtnosti novorozenců, nebezpečí vážných plícních infekcí u narozených dětí a jejich nízké porodní váhy", prohlásil šéf oxfordského týmu doktor Marcus Munafo.


Astroložka Marion D. Marchová v knize: Horární astrologie:

Metoda lunární fáze pro kontrolu porodnosti je zcela nespolehlivá a nelze ji doporučit. V dnešním světě, kde průměrná žena do těla dostává mnoho umělých látek, od aspirinu po hormonální antikoncepci, je jen málo žen, jejichž přirozený cyklus souhlasí s jejich astrologickým cyklem. Předpokládaná "bezpečná" období proto mohou nastat jen tehdy, když dochází k přirozené ovulaci ženy (což je skvělá doba k otěhotnění!) Každé klientce doporučuji, aby měřením teploty sledovala svůj vlastní ovulační cyklus.

Přesto, že jsem zaznamenala hodně úspěchů, tak jsem se párkrát mýlila. Nejvíce jsem se naučila velkému respektu k přírodě a jsem si jistá, že když se něco nezdaří, je to často proto, že to tak má být.

Při výpočtu plodných dní považuji za problematické ty dny, kdy Luna tvoří kvadraturu s Martem, nebo Uranem a když Luna tvoří opozici se Saturnem.

Pohlaví dítěte podle početí v mužských či ženských znameních, považuji za problematické, protože nevím, kdy k opodnění došlo. Spermiím může trvat více než 48 hodin než vajíčko oplodní. Během této doby Luna může vstoupit do dalšího, opačného znamení.

Mnoho klientek jsem povzbuzovala, že pokud chtějí otěhotnět, aby se nenechaly ničím zastavit, ani pohlavnímu styku během menstruace. Mnoho žen je zdánlivě neplodných, neboť jim dlouhodobě lunární fáze vychází na období menstruace.


Může astrologie pomoci při výběru pohlaví dítěte nebo při obtížích s početím.

Ing. Richard Stříbný v Astru 19/2002.
Termín početí doporučuji takový, kdy jsou příznivé mundánní konstelace (zejména by neměla být Luna v napětí se Saturnem) a navíc planety vytvářejí harmonické vazby s Lunou, Venuší a dispozitorem či signifikátorem 5.domu nativního horoskopu, který vypovídá o potomstvu.
Tímto způsobem se však problém zesložišťuje a může nastat situace, že zůstanou třeba tři termíny v roce. Ale ani to pak nemusí vést k úspěchu, jelikož v případě, že žena má např. poškozeného Saturna v 5.domě anebo Venuši, či Lunu v disharmonické vazbě se Saturnem, nemusí k početí dojít kvůli organickým poruchám a tady nepomůže ani sebelepší načasování oplodňujícího aktu.
Je-li 5.dům přes znamení Kozoroha a Vodnáře, pak první dítě bude člověk vážný, opatrný a spolehlivý. Druhý potomek může mít výrazněji obsazeno znamení Vodnáře a bude to člověk originální, nezávisle uvažující a trochu výstřední.


Email Ing. Chromíka od autora software Nebeský kalendář:

Neplodné a plodné dni.

Dotaz na neplodné dny není až tak srandovní, sám MUDr. Jonáš psal, že i k tomu je jeho metoda určena (on jako katolík odmítá antikoncepci pomocí pilulek, ale právě doporučuje "přirozenou" antikoncepci pomocí své metody).
I v nápovědě k NK o tom píšu, abyste to nemusel hledat, přikládám zkratkovitý popis všech možností jeho metody pod tento dopis. Ať bude metoda MUDr. Jonáše použita k jakémukoliv účelu, je vždy třeba, aby si žena, která se pro tuto metodu rozhodne, vedla kalendář, v němž bude zaznamenávat následující data:
Každý 15. den od začátku menstruačního krvácení. Přišlo-li např. krvácení dne 1.ledna, pak 15. den je 16. ledna. Tento den se označuje jako den plně zelený.
- 6 dní před i po plně zeleném dni. Celkem tak tedy vznikne blok 13 zelených dní, z nichž prostřední je plně zelený. - Den, v němž Měsíc bude ve stejné fázi jako byl v okamžiku ženina zrození.
Tento den se označuje jako plně červený.
- 3 dny před plně červeným dnem, takže vznikne blok 4 červených dní, z nichž poslední je plně červený.

Jak tedy postupovat při využití uvedené teorie? Záleží samozřejmě na účelu jejího užití:
1. Výpočet plodných dní: Tento výpočet je určen zejména ženám, které nemohou otěhotnět. Už podle úvodního tvrzení teorie Dr. Jonáše je zřejmé, že ženino vajíčko bude nejlépe připraveno k oplodnění v okamžiku, kdy bude Měsíc ve stejné fázi jako byl v momentě ženina zrození, přičemž je nepodstatné, v jaké fázi se zrovna nachází menstruační cyklus! Protože ale spermie putuje k vajíčku přibližně 12 až 24 hodin, mělo by k samotnému pohlavnímu spojení dojít půl až jeden den před stanoveným okamžikem, aby samotné oplodnění proběhlo v "ten správný čas". Nestačí tedy znát pouze datum červeného dne, ale je třeba znát i přesný čas! Pravděpodobnost otěhotnění se v tomto případě pohybuje kolem 80%. Pravděpodobnost lze ale zvýšit téměř až na 100% tehdy, kdy plně zelený den se bude překrývat s plně červeným dnem nebo kdy tyto dva dny budou ležet hned vedle sebe. Takových super-vhodných dní však bohužel nebývá mnoho.

2. Výpočet neplodných dní: Výpočet je určen zejména těm párům, které již nechtějí další děti a zároveň z jakéhokoliv důvodu odmítají užívat "moderní" antikoncepční prostředky. Podle zjištění Dr. Jonáše může žena otěhotnět v každém zeleném nebo červeném dni. Po tyto dny je tedy třeba dodržovat pohlavní zdrženlivost. V ostatních dnech je pravděpodobnost otěhotnění poměrně nízká, pohybuje se prý jen okolo 2%.

3. Výběr pohlaví dítěte: Předem je třeba předeslat, že pohlaví prvního dítěte si nelze zvolit, neboť jeho pohlaví je již dáno okamžikem zrození matky a nelze je změnit (dle dr. Jonáše). U dalších dětí je pak třeba postupovat takto: K početí dítěte si vyberte některý z okamžiků podle bodu
1. Bude-li Měsíc v tomto okamžiku v kladném znamení (Beran, Blíženci, Lev, Váhy, Střelec, Vodnář), narodí se chlapec, v opačném případě se narodí děvče. Pro zvýšení pravděpodobnosti, že se narodí dítě vytouženého pohlaví, je však třeba se vyvarovat takovým červeným dnům, které leží v některém zeleném dni, čili červený den by neměl být zároveň dnem zeleným. Protože okamžik oplodnění vajíčka nelze nikdy přesně určit, je dobré se rovněž vyvarovat těm červeným dnům, ve kterých Měsíc leží na rozhraní dvou znamení, neboť v takovém případě není příliš jisté, ve kterém znamení se bude Měsíc nacházet právě v tom okamžiku, až se vajíčko dočká své spermie.

4. Výpočet okamžiku vhodného pro početí životaschopného a zdravého dítěte:
Tento výpočet je určen zejména ženám, které v minulosti prodělaly potrat nebo porodily postižené dítě. Při stanovení vhodného okamžiku se vybere ze všech červených dní takový, ve kterém budou co možná nejpříznivější astrologické vlivy. Samotné posouzení všech vlivů však vyžaduje značné astrologické znalosti, proto raději v případě, kdy byste měli o posouzení zájem, vyhledejte některého zkušeného astrologa.


8.12.2002 at 9:31:28 Miminko je na světě

Sent: Thursday, July 25, 2002 11:24 PM
Dobrý den, pane Tichý,
jestli byste byl tak laskav a vypočítal plodné dny (v podstatě stačí na letošní leden) - můj čas narození je 13.30 a místo Třinec. Jak jsem se již zmínila, zajímal by mě pohled astrologie na dvojčata - eventuálně tzv. "mizející dvojče" (těchto případů je prý v poslední době - kdy se používá ultrazvuk od prvních týdnů těhotenství hodně; i má lékařka říkala, že za ten měsíc kdy jsem přišla do poradny měli takové případy tři a jenom jedna dvojčata zůstala, ostatní těhotenství byla už v 8. týdnu těhotenství jednočetná).
děkuji moc a nezlobte se prosím, že Vás obtěžuji takovými hloupými dotazy


Datum: 26. července 2002 18:41
Paní Mencmerová,
v příloze vám posílám výpočet plodných dnů programem Nebeský kalendář. V lednu byl váš plodný den 17-01-2002 ve 11:25 a Luna byla na 10° Ryb. Ryby jsou negativní znamení a tak by to měla být holka. Asi bych vám početí na ten datum nedoporučil, protože Luna jako symbol mateřství je v kvadratuře na škůdce Saturna a Plutona. Ještěže to vylepšuje trigon na Jupitera. Stejně vám budu držet palce. Karel Tichý

Datum: 8. listopadu 2002 08:31
Dobrý den, pane Tichý,
před časem jsme si dopisovali ohledně plodných-neplodných dní, Jonáše, dětí atd. (viz dole). Děkuji za držení palců. Tak se holčička narodila. Stejně jako ta předcházející 12 dní přenášená a vyvolávaná. Je zdravá, při narození byla více než čtyřkilová. Možná trochu nepříznivé postavení planet způsobilo odumření dvojčete, které bylo také původně na cestě, nebo také drobnou vadu (dilataci ledvinné pánvičky - ta by se však měla vývojově do 3 měsíců upravit), ale malá je pohodové dítě, přibírá a sílí. Přeji hezké dny a samé dobré zprávy

Darina Mencnerová, Třinec


Diskuze převzata z Astrolab.cz Početí-kritické konstelace
Mám dotaz týkající se stanovení vhodného okamžiku pro početí dítěte. Vím, že vhodný okamžik nastává, když je Luna ve stejné fázi, jako byla v okamžiku narození matky (tj. ve stejném aspektu se Sluncem). Často se také mluví o určování životaschopnosti plodu počatého v tento okmažik, ale nikde jsem nenarazila na informaci, jak se ta životaschopnost určuje. Prý na základě některých aspektů planet. Věděl by někdo, jakých?
Autor: Iši (07.01.2003 18:51)

vhodnost početí
Můj názor je,že počít můžete, když
1/ je luna ve stejné solilunární fázi(ve stejném úhlu od slunce jako v radixu)
2/ je luna v konjunkci s některou z hlavních os horoskopu (vč.vertexu a antivertexu)
3/ luna není poškozena, především Martem a Saturnem
4/ vládce pátého domu radix není poškozen (direkcemi i v radixu)
5/ v pátém domě netranzitují "škůdci"
Možností je samozřejmě daleko víc, já jsem vyjmenoval jen ty, co si zběžně pamatuji.
Autor: StuartHample (08.01.2003 12:19)

Stuart je důkladný
Zkusím Vám tu věc podat jinými slovy byť při stejné pointě věci. Ve Vašem horoskopu se vzdláenost Slunce a Luny dá vyjádřit vzdáleností mezi nulou a tři sta šedesáti stupni. Stejnou vzdálenost, stejný počet stupňů od sebe zaujímají Slunce a Luna na nebi každý měsíc.
Vy si spočítáte pomocí efemerid nebo programu, kdy na nebi Slunce a Luna tuto vzdálenost zopakují.
Musí být přitom zachováno stejné pořadí planet. Máte-li Slunce před Lunou, zajímá vás jenom ta fáze, kdy je i na nebi Slunce před Lunou.
Milování si načasujete šest až dvanáct hodin před exaktním aspektem.
Pokud by Luna běžící na nebi byla poškozena konjunkcí, kvadraturou nebo opozicí kterékoliv planety s výjimkou Slunce, Merkura, Venuše a Jupitera, termín padá, průběh a výsledek otěhotnění jsou totiž vážně ohroženy.
Takových vhodných termínů může být během roku také jen několik: dva, tři. Rozhodně odmítám praxi některých astrologů, doporučit ženě dvanáct termínů během roku.
Zdravím Vás, dětem zdar
Autor: tonda (08.01.2003 16:18)

Početí
Stejné fáze Luny dokáže spočítat také Wendys-Nebeský kalendář, to je ale jediné co na něm dělám. Ale potom musíte projít každý uvedený termín a zhodnotit, jestli je skutečně vhodný. Teď jsem pracovala s klientkou, která i když z pohledu lékařů naprosto v pořádku 3x potratila. Vedla si přesné záznamy, takže zpětně ve dnech otěhotnění jí ve všech případech tvořila tato Luna kvadratura na Mars - mimo jiné-, ve dvou případech byla navíc v konjunkci se Saturnem. Na 3 roky dopředu se mi podařilo vybrat 5 termínů, kdy jsem mohla s klidným svědomím říci, můžete to zkusit. Zdraví D.
Autor: Dagmar (08.01.2003 19:54)

Nějak se vám vytracuje z těch výpočtů základní věc: radix, který používáte pro nastavení soli-lunárních cyklů je samozřejmě aspektován tranzity (proč jen pátý dům..??, jako že: "děti" ??) progresemi a direkcemi, atd. a má svůj solár a "lunár" a je třeba někde relokovaný. Vážně si myslíte, že to za všech okolností bude fungovat stejně? To je přece nejdéle/nejčastěji vytýkaná (astrology) chyba tzv. Jonášovu "oplodňovacímu" systému. A když už děláte "elekce", proč se nedržet jejich pravidel? Ono to při početí funguje jinak než "početí" něčeho jiného?
Autor: P. Páral (11.01.2003 16:21)

Ano
Ano pane Páral máte pravdu, já osobně jsem se o tom nezminovala z toho důvodu, že to co uvádíte považuji za samozřejmé.
Autor: Dagmar (11.01.2003 17:01)

Životaschopnost
Pokud si dobře vzpomínám, tak pan doktor Jonáš, pro zvýšení životaschopnosti dítěte, doporučuje synchronizovat početí s přílivem.
Přeju krásný den Autor: Jiří Nitsche (11.01.2003 17:54)

Jonáš
Asi by stálo za to připomenout základní koncepty Mudr. Jonáše. Tvrdí, že existují dva fertilní cykly:
a- přirozený ovulační cyklus
b- soli-lunární fertilní cyklus (Jonášova metoda)

Jeho statistiky dokonce uvádějí, že 85 procent oplodnění se děje během druhého cyklu, nikoliv prvního. Pro tyto statistiky používal vzorek manželských párů, kteří byli jeho klienty.

Princip Jonášovy metody:
1. Soli-lunární fertilní perioda se odehrává během opakování lunární fáze, která nastala při narození ženy.
2. Fertilní cyklus vrcholí pokud se soli-lunární cyklus opakuje cca 12-19 dní před menstruací.
3. Pohlaví dítěte bude záležet na postavení Luny při početí.
4. Jisté planetární konfigurace při početí mohou mít vliv na životaschopnost embrya.
Příliv: s tím se pane Nitsche setkávám poprvé, odkud to máte?
Autor: Pavel Páral (12.01.2003 18:47)

Pane Párale,
uvízlo mi to v paměti, mám pocit, že z jedné přednášky pana doktora Jonáše ve Slovenské televizi.
Uvízlo mi to zřejmě hlavně proto, že následně pan inženýr Bula doplnil do programu Johannes algoritmus pro zjištění horizontálních a vertikálních slapových sil, které jsou příčinou přílivu a odlivu.
Přeju krásný den Autor: Jiří Nitsche (12.01.2003 22:03)

Kde najdeme původní znění?
Pánové a dámy, díky za veškeré připomínky k tématu. Dovedly mne k otázce, kde se lze dopátrat originálního znění Jonášovy metody? Tak jak ho uvádí pan Páral ... Kde sám jonáš publikoval nebo něco takového. Vidím totiž, že máte, informace, které sám nemám.
Jonášovu metodu jsem jednoduše převzal od svého otce a od Jonáše přímo četl jeden popularizující článek v jinak nic neříkajícím měsíčníku Naše rodina, tak v roce 1996 nebo 1997.
Díky a zdravím Vás všechny.
Autor: tonda (14.01.2003 00:34)

Pane Baudyš,
Jonášova metoda je tak stará (přišel s tím někdy v polovině padesátých let), že původní zdroje informací už nedohledám. Měl jsem možnost ho ovšem později průběžně sledovat, neb se jeho Mezinárodní výzkumné centrum uhnízdilo ve Vancouveru. Základ koncepce se nezměnil. Na oficiálních stránkách se ovšem mnoho konkrétních informací nedozvíte: http://www.cjir.com/, ale když si zadáte Jonáše a fertilitu do vyhledavače tak Vám vyjedou řádově desetitisíce odkazů. Příjemné báudání. Pozor na to neplést Jonáše: v oblasti alternativní medicíny působí Dr. Josef Jonáš a jeho Institut celostní medicíny, což není ten správný Jonáš, neb ten se jmenuje Dr. Evžen (Eugen) Jonáš.
Autor: P. Páral (14.01.2003 23:18)

Metoda je středověká?
Je to tak jak píšete, jen podotýkám, že metodu primárně neobjevil, ale narazil na ní v jakémsi středověkém tlustospise v bratislavské univerzitní knihovně. Říkal mi svého času otec.
I je dobře, že jste upozornil na záměnu, která dává zabrat i mě. Ten náš Eugen Jonáš je ten s fúziky podél brady? V Martině na Slovensku jsem viděl v knihkupectví poměrně šílené ultrakatolické spisy typu Andělé, Satan a my apod. Autorem dr. Jonáš, mám za to, že Eugen. Jestli se ale pletu a křivdím mu, ať mi Pámbů klávesnicí omlátí o čelist.
Autor: baudy (16.01.2003 02:07)

Je to jedna a ta samá osoba
Autor: Turnovský (16.01.2003 23:55)

Je a není.
Naposled co jsem viděl Eugena (měl jsem tu "čest" do něj dvakrát narazit při různých příležitostech), tak ten byl vždycky bez fousů. Fousatej je pražský Dr. Josef Jonáš a to je velmi příčetný člověk, na rozdíl od Eugena Jonáše, který je (aspoň v Britské Kolumbii)považován za dost velkého exota i mezi tamními ortodoxními křesťany.
Autor: Páral (18.01.2003 16:24)


Raven: „Už několikrát jsem se setkal s případem, kdy manželé nemohli mít děti a jeden nebo druhý se dlouho léčil na neplodnost. A najednou museli prožít něco hodně emocionálního. Mohlo to být i neštěstí nebo nějaká katastrofa a najednou to šlo. Jako by příval pocitů a nečekaných emocí prolomil brány neplodnosti. Nebo se také stalo, že do vztahu vstoupil někdo třetí, ale nebyl to zrovna milenec nebo milenka v sexuálním slova smyslu. Byl to prostě člověk, díky jemuž se na čas vytvořil jakýsi emocionální trojúhelník, jehož výsledkem bylo narození dítěte. Přestože nedošlo k tomu, čemu se říká nevěra, vypadalo to, že nový citový vztah pomohl překonat bariéru, bránící oplodnění. Jako by se narodilo dítě tří lidí. Myslím si, že dříve byla plodnost a rození dětí více kolektivní záležitostí, zvláště když bylo na světě pár lidí a nepříliš početné kmeny bojovaly o přežití.

Jaromír Dubovský v Astru 22/2003



Jak lze řešit neplodnost

Nejprve je vyšetřen muž, zda má dostatek pohyblivých spermií.
když NE
Neexistuje bohužel žádný lék na „povzbuzení" spermatu, ale existují možnosti, jak pracovat i s tím málem - umělé oplodnění lze dnes provést pomocí jedné jediné spermie, v případě nezdaru lze použít sperma od dárce.
když ANO
Vyšetřuje se žena. Nejprve je vyšetřena, zda se jí tvoří a uvolňují vajíčka
když NE
Lékaři se pokusí nasadit hormonální léčbu, v případě nezdaru je možné využít vajíček od anonymní dárkyně.
když ANO
Zjišťuje se, zda jsou průchodné vejcovody.
když NE
Lékaři zvolí některou z metod umělého oplodnění.
když ANO
Hledá se další příčina obtíží, jedním z řešení je opět umělé oplodnění.

Problém, který se dá řešit

Kolik stojí dítě ze zkumavky
Celkem včetně opakované léčby, komplikací, porodu a poporodní péče: 280-300 tisíc Kč
Větší část z této sumy platí zdravotní pojišťovny: hradí umělé oplodnění ženám ve věku od 23 do 40 let, a to tři cykly za život. Teoreticky nemusí partnerský pár zaplatit nic. Ale je celá škála „nadstandardních služeb", za něž se platí:
• léky novější generace - 3000 Kč za cyklus
• mikromanipulace ICSI (injekce jediné spermie do vajíčka) 7000-12 000 Kč
• prodloužená kultivace (pozdější přenos embryí, jenž umožňuje přesnější výběr do lépe připravené dělohy) - 4000 Kč
• zamrazení spermatu - 2000 Kč
• zamrazení embryí pro případné další využití- 5000 Kč na dobu tří let
• odběr spermie přímo z varlete či nadvarlete a následná mikromanipulace - dohromady 15 000-20 000 Kč
Pozn.: Uvedené ceny jsou orientační, vycházejí z ceníku centra Iscare IVF
Praha-Hloubětín. Informace z MF Dnes ze dne 26-10-2003




Převzato z webu ČAS

Re: datum početí?
3 odpověď odeslal(a) Turnovský v Pondělí 30.Ledna 2006 22:06:57
http://www.rezonance.cz
Milá Andri, být na Vašem místě, neztrácel bych s astrologií čas a energii (žena je schopná počít v každé fázi svého cyklu, včetně menstruace) a tu energii a čas bych věnoval na rozehřátí své i svého partnera a na pořádnou soulož, nezlobte se prosím na mne za tu brutální otevřenost, ale jináč to po letech astrologické i životní praxe nevidím. Turnovský

Re: datum početí?
4 odpověď odeslal(a) Dagmar v Úterý 31.Ledna 2006 16:21:55
http://astrologie.mysteria.cz
To s vámi až tak nesouhlasím Pavle - astrologie může velmi dobře ujasnit klientce, kde mohou být zábrany třeba v psychické oblasti, event. najít data, kdy nebudou v horoskopu napěťové aspekty týkající se právě oblast, o kterou klientce jde. A to vy dobře víte.

Re: datum početí?
5 odpověď odeslal(a) Turnovský v Úterý 31.Ledna 2006 16:28:36
http://www.transformotor.cz
S tím Dagmaro souhlasím, zejména s těmi psychickými bloky. Je však třeba mít na paměti, že podle posledních sdělení lékařů je žena schopn otěhotnět v jakékoli fázi svého "menstručního" cyklu, dokonce i při menstruaci a těsně po ní, jak známe všicni dobře a ženy zejména. Spoléhat tu např. na tzv. Jonášovu metodu je nemístné, je to nesmysl, kerý není správně statisticky ověřen, jak mi sdělil RNDr. Milan Špůrek. Turnovský

Re: datum početí?
6 odpověď odeslal(a) Dagmar v Úterý 31.Ledna 2006 17:39:03
http://astrologie.mysteria.cz
Pavle jasně, ale tady přece nejde jen o plodné dny, tady jde i o současnou situaci v horoskopu.
Já osobně plodné dny vypočítávám a každý z nich porovnávám s momentální situací. Takže nakonec to mohou být třeba pouze dva tři termíny v roce, kdy mohu bez obav těhotenství doporučit.
Plodné dny podle Jonáše jsou možná diskutabilní, nicméně pokud nezůstanete pouze u této metody měly by se nějaké výsledky dostavit.
Za poslední měsíce mám několik zpráv od žen, že skutečně otěhotněly, často po období několika let - mohu vám dát nahlédnout.
Můžeme jen odhadovat, jestli to byla pouze uvolněná psychika, nebo cokoliv jiného - z pohledu oněch žen je to jedno.
Ještě jedna věc - plodné dny /podle zmiňovaného výpočtu/ přece nespadají pouze doprostřed cyklu. Právě se stává častěji, že spadnou na začátek, nebo na konec cyklu /nebo přímo do dnů menstruace/, což může být jeden z problémů - většina žen se domnívá, že by to mělo být uprostřed cyklu.

Re: datum početí?
7 odpověď odeslal(a) Neo v Úterý 31.Ledna 2006 18:06:38
Z mého poznání je možné že některé konstalace mohou "stresovat" organizmus na psychické úrovní, kde pak dojde k blokádám některých chemických "ovladačů" / neurotransmiterů/, jež se promítají dále do fungování vnitřních orgánových celků, což může mít i vliv na plodnost, třeba tím že dojde ke správnému vyzrání děložní sliznice která pak je schopna udržet a dále "živit" oplodněné vajíčko ...
Tato vnímavost je tím vyšší čím jsme duševně vyzrálejší a tím i vnímavější.


Re: datum početí?
8 odpověď odeslal(a) Lenka v Úterý 31.Ledna 2006 23:54:48
Pane Turnovsky, mnoho zen na tuto metodu spoleha. Pokud mate nove informace, muzete rici vice, napsat clanek, udat zdroj RNDr. Milana Špůrka apod.?
Co se tyce problemu s otehotnenim, je to komplexni zalezitost a zena by predevsim mela posilovat svoji zenskou energii se vsim, co k tomu patri (sexualita, tanec, zenstvi v archetipalnim slova smyslu, ktere je v dnesni dobe emancipace potlaceno, uvolneni bricha, podporeni intuice, cviceni napr. podle Ludmily Mojzisove, atd). Nastesti cesta se zenam otvira, tem ktere hledaji, otvira, je rada center, webovych stranek, knih. Staci se pidit.
Lenka

10 odpověď odeslal(a) baudy v Úterý 7.Února 2006 02:19:59
http://www.astrologie-horoskopy.cz
Pane kolego, pokud Vám dr. Špůrek pravil, že je Jonášova metoda nesmysl, co Vás vede k tomu, ctihodnému kolegovi tak zásadní sdělení uvěřit a přitom si jej neověřit?
Moje zkušenost mi říká pravý opak.
* Jonášova metoda funguje.
* Není však snadné mít vždy k dispozici zpětnou vazbu.
* Řada rodičovských párů se jí nedrží.
* Hlavní protagonisté Jonášovy metody, naši smíchovští kolegové, ji počítají špatně do té míry, že trestuhodně. Nemůže jim proto fungovat.
* Jonášova metoda není samospasitelná. Zabírá u lehčích forem neplodnosti.
Zdravím Vás
Baudy



Na schůzce ostravských astrologů dne 11-11-2006 přednášející astrolog pan Ing. Švidrnoch sdělil, jak to bylo na astrologické konferenci o Jonášově metodě kontroly početí v listopadu roku 1969 na akademické půdě Vysoké školy zemědělské v Nitře. Vystoupila tam řada doktorů s výsledky, vystoupil tam i jeden zvěrolékař, který informoval konferenci, že Jonášova metoda funguje i u zvířat. Vystoupil tam i MUDr. Jonáš - tenkrát ještě svobodný. Později se oženil a měl se svou ženou 11 dětí, aby svou metodu důkladně prověřil. Vždy, když zapracoval na početí nového potomka si nechal udělat notářský zápis, kdy se dítě narodí a jakého bude pohlaví.
Pan Švidrnoch zkoumá co MUDr. Eugen Jonáš nesdělil, nebo přesněji, co zatajil. Ve své metodě asi počítal se vzdáleností Slunce a Luny k nejbližšímu lunárnímu uzlu. Zkoumá, co má vliv na životaschopnost dítěte. Když je harmonický horoskop početí bývá totožně harmonický i horoskop zrození (a opačně).
Astrologie pracuje s geocentrickým pojetím vesmíru. MUDr. Jonáš asi sledoval heliocentrické horoskopy početí. V tomto horoskopu může nastat Slunce opozice Merkur a Slunce opozice Venuše - zde je nebezpečí Downova syndromu u novorozence.





V novinách Denik ze dne 15-03-2008 vyšla tato informace:

Kde Vám pomohou

Ústav péče o matku a dítě Praha Podolí www.upmd.cz
Klinika Iscare Praha www.iscare.cz
Centrum asistované reprodukce CAR 01 Brno www.ivfbrno.cz
Institut reprodukční medicíny a endokrinologie FN Plzeň www.fertilizace.cz
Klinika reprodukční medicíny a gynekologie Zlín www.crmzlin.cz
První privátní chirurgické centrum, spol. s r.o. Hradec Králové www.sanushk.cz
Centrum pro léčbu neplodnosti, s.r.o. Ostrava
FERTIMED, s.r.o. Olomouc www.fertimed.cz
Sanatorium ART České Budějovice www.sanatoriumart.cz

Metoda Mojžíšové

V léčbě ženské, ale i mužské neplodnosti získala díky svým skvělým výsledkům velkou popularitu i metoda Ludmily Mojžíšové. Metoda se skládá z mobilizace páteře a řady cviků uvolňujících vychýlenou kostrč a zároveň i svaly pánevního dna. Od roku 1991 je dokonce tato metoda uznána ministerstvem zdravotnictví jako první volba k léčbě funkční ženské sterility.

IVF

Nejznámější metodou léčby neplodnosti je takzvaná asistovaná reprodukce in vitro fertilizace (IVF) - mimotělní oplodnění ve zkumavce. V České republice proplácejí pojišťovny tři cykly s přenosem embryí. Další cykly si poté musí hradit rodiče sami. O asistovanou reprodukci mohou požádat i nesezdaní partneři (v minulosti byl tento zákrok vyhrazen pouze pro manželské páry) a podstoupit ji mohou ženy od osmnácti do devětatřiceti let. Starší ženy si zákrok musí hradit samy. Cena za další cyklus, který si partneři hradí samostatně, může dosáhnout až šedesáti tisíc korun.

Astrology Pacific   |   Astrologická praxe 1   |   Astrologická praxe 2   |     |   kniha hostů je na hl.stránce   |   námět do Astrologického fóra  
Stránka byla upravena programem Made with AceHTML 5 Pro. AceHTML 5.06.1 Pro.
WebPage created per programme  AceHTML 5.06.1 Pro.