www.volny.cz/astrolot/       |    www.astrolot.xf.cz/       |       Astrologické zajímavosti 1      |       Astrologické zajímavosti 2







Björk - popová hvězda, jež posouvá hranice

Björk

    Na co v posledních dvanácti letech Islanďanka Björk ve své tvorbě sáhla, to přizpůsobila obrazu svému: hudební dění v londýnských klubech, muzikálovou tradici, elektronické experimentátorství.

    Asi jen jednou za ten tucet veleúspěšných let, během nichž prodala přes dvanáct milionů desek, Björk tvrdě narazila: když ji do hlavní role svého filmu Tanec v temnotách obsadil režisér Lars von Trier.

    Björk sice na festivalu v Cannes obdržela za své ztvárnění slepnoucí české emigrantky Selmy Ježkové cenu za nejlepší herecký výkon, nicméně z natáčení s autoritativním a fobickým Dánem se dlouho nemohla psychicky vzpamatovat. „Ten film spálil všechnu moji sebejistotu. Musela jsem začít úplně znovu," shrnula své stavy v britském Telegraphu.

Jen chvíli jako Darinka

    Na Islandu žila byla dívka, která o něco později měla v socialistickém Československu obdobu v dětské zpěvačce Darince Rolincové. Jmenovala se Björk Gudmundsdóttir.

    Narodila se 21. listopadu 1965 v Reykjavíku a ve své vlasti slavila již jako dvanáctiletá úspěch s albem lidových písní. Nenásledovalo však to, co by se „slušelo": děvče nesklaplo podpatečky a nevykračovalo podle pokynů showbyznysu. Ve čtrnácti začala bubnovat v ženské punkové kapele Spit & Snot. Prosadily se geny a výchova: matka Hildur se s manželem, povoláním elektrikářem, rozvedla, když Björk byly dva roky. Žila s dcerou v komuně, kde celé dny zněla hudba. Vdala se podruhé, nevlastní otec dívky, která v sedmi začala obcházet na výuku klavíru a flétny, byl rockový kytarista. Prarodiče pro změnu poslouchali jazz. Avantgardu, konkrétně Stockhausenovo dílo, podle vlastních slov objevila někdy kolem svých dvanácti let. „Nikdo mi nic nezakazoval. Jednou jsem si dokonce odnesla do školy peřinu. Protože mě doma nikdo nevychovával, musela jsem se o svou výchovu postarat sama. Představte si, že bydlíte na vesnici vaše máma je bohém - ne že by brala drogy, ale malovala třeba na stropy mraky nebo místo vaření pobíhala nahá po domě," vzpomínala v rozhovoru s americkou novinářkou Evelyn McDonnellovou, jejíž knížka Björk vyšla předloni česky. „V městě ale žila spousta lidí, kteří pro mě představovali rodinu, a tak když jsem chtěla, aby mě někdo vychovával, nebo když jsem dostala chuť na pořádné jídlo, mohla jsem vždycky zajít k babičce."

    Anarcho-rockovo-punkové období Björk, v jehož vzedmutých vlnách také zakusila chlebíček podřadného zaměstnance (pracovala továrně na zpracování ryb nebo v stáčírně coca-coly), jí vydrželo do dvacátého roku života. Poté otěhotněla, provdala se a 8. června 1986 porodila syna Sindriho ovšem její manželství trvalo zhruba tak dlouho jako první manželský svazek matky.

    Naproti tomu v hudbě Björk projevila fenomenální výdrž. Stala s členkou islandské skupiny Pukl, která se zakrátko přejmenovala na Sugarcubes a prosadila se ve světě koncertovala po Evropě i v USA svůj kytarový pop, který reprezentoval kupříkladu hit Birthday, před vedla počátkem devadesátých let také v Praze. Ve dvaadevadesátém roce se Sugercubes rozpadají. Björk odchází žít a tvořit do Londýna.

Nápor

    S albem Debut vyšla na světlo ve třiadevadesátém roce a byl to triumf. Ve výrazu spojila odvázaný svět klubových scén, nastupujících elektronických technologií a živočišnosti. „Jezdím nebezpečně rychle a poslouchám při tom extatickou hudbu," zpívala radostně v předposlední skladbě desky, Violently Happy.

    Následující deskou, Post, nastoupený trend potvrdila, její věhlas rostl. Když tanečně-elektronické vytržení Björk v roce 1996 vrcholilo albem Telegram, na němž jsou „zdivočelé" remixy jejích skladeb z Postu (na předělávkách se mezi jinými podílelo dnes veleúspěšné americké duo Outcast), Islanďanka se psychicky složila. Trojnásobná držitelka Brit Award pro nejlepší zahraniční zpěvačku (1994-1996) nevydržela tlak popularity, o niž prý nikdy vědomě neusilovala.

    Na druhou stranu si neodpouštěla provokativní prohlášení. McDonnellová ve zmíněné knize připomíná rozhovor pro časopis Interview, v němž Björk sdělila, že je posedlá životem, smrtí a sexem, a v televizní stanici Sky přilila olej do rozpálených představ, když uvedla, že „v sexu je nezřízeně náruživá" a každý den onanuje.

    Co bylo konkrétní příčinou kolapsu? Sled traumatizujících událostí. Na letišti v Bangkoku tato subtilní žena, léta trénující karate, tvrdě fyzicky napadla neodbytnou televizní reportérku - ta nejprve dotírala na zpěvačku, a když neuspěla, vyzvídala na synovi. Britská pošta zadržela bombu od vyšinutého amerického fanouška, který nemohl přenést přes srdce, že Björk se zasnoubila s černochem; neúspěšný atentátník v reakci na to spáchal sebevraždu. Hudebníci Tricky a Goldie se před očima Björk, s níž oba byli ve styku nejen pracovním, porvali.

    Jakýmsi ozvukem těchto nepříjemností byla jedna noc na konci srpna 2002, kdy zatímco těhotná Björk (nyní je i matkou dcery Isadory) spala ve svém londýnském bytě, vloupali se do něj zloději a odnesli drahou aparaturu.

    V současnosti je život Björk rozdělen mezi Island („Příroda je můj chrám. Padnu na kolena a plním si ústa sněhem místo té lepkavé věci, kterou dostaneš v kostele.") a New York - na Manhattanu si koupila byt. Jejím partnerem je už nějaký čas známý americký výtvarník, o dva roky mladší Matthew Barney.

Cesta k sobě a do sebe

    Na deskách Homogenic a Vespertime - nepočítáme-li soundtrack Selmasongs k Trierově filmu Tanci v temnotách - se její hudba proměnila: zklidnila se, zvážněla, nestala se však o nic méně osobní ani osobitou.

    Album Homogenic (1997) bylo ještě bezprostřední reakcí na předcházející vysilující „rauš". „Teď je čas vrátit se tam, odkud pocházím. Myslím to spíš v hudebním než zeměpisném smyslu," komentovala své kroky Björk, která se na velké rodné ledové pláně rozvzpomínala v teplém Španělsku, kde materiál pro Homogenic vznikl. „Rozhodla jsem se, že vynechám všechny zbytečnosti, protože udržet pozornost publika milionem různých hraček je strašně snadné." Do vyprázdněného prostoru začala pokládat smyčcové party: „Něco podobného smyčcům musí obsahovat náš nervový systém. Každý máme síť nervů. Myslím, že když něco cítíme, chová se nerv podobně jako houslová struna."

    Nahrávka s obtížně přeložitelným názvem Vespertime (snad Čas náležející večerním modlitbám, 2001) pak byla autorčiným prvním albem, které si produkovala úplně sama. Zavřela se v horské chatě na Islandu a tvořila - hrála si s elektronikou, s umělými i s reálnými zvuky a zvala si hráče na rozličné nástroje. I tímhle krokem stvrdila, že chce mít věci pod kontrolou. Na loňském albu Medúlla (označení pro jádro či dřeň) v nastoupené cestě „dovnitř" sebe sama postoupila ještě dál - a nic na tom nemůže změnit oficiózní fakt, že jedna píseň z alba, Oceania, zazněla při otvíracím ceremoniálu athénských olympijských her.

Bjork jako Leda s labutí    Hudební kritik Jaroslav Pašmik v Respektu výstižně napsal, že pokud posloucháte desky Debut a Post a pak si pustíte Medúllu, „je to, jako by vás někdo sebral z tanečního parketu a položil na zklidněnou vodní hladinu", a Björk zde podle něho „došla až na samu hranici popu a k soudobé experimentální vážné hudbě... Protože je Medúlla složena téměř výhradně z lidských hlasů, prochází při jejím poslechu tělem neobvykle intenzivní pocit vibrace - hlasy rezonují s tělem jakoby zevnitř."

Přístupové cesty

    Björk dává pop-music naději, že producentské prefabrikáty nemusí být nutnou podmínkou úspěchu s globálním dosahem. Islanďanka si jde za svým a zkouší, zda ji publikum bude následovat. Nabízí mu k tomu různé pomocné „přístupové cesty": výtečné, hladivé obaly svých alb, výtvarně originální klipy, nepřehlédnutelné módní kreace (jak v účesech, tak v oblečení - na oscarový ceremoniál se dostavila v šatech, jejichž součástí byla vycpaná labuť). Má propracovanou, informačně nadupanou internetovou stránku (www.bjork.com).

    Björk však vlévá naději ještě jiným směrem: ženám, které chtějí existovat a prosadit se samy za sebe. Dává příklad, že to jde. Když se mladých českých intelektuálek či umělkyň zeptáte, koho poslouchají, Björk mezi jejich tipy téměř jistě bude. Přitom způsob jejího zpěvu, celková emocionalita této hudby jsou veskrze a velmi tradičně ženské, tady se nekoná žádné pohlavní „zpochybňování" či ideové bojovnictví. Björk, tato permanentní narušitelka zavedených pořádků, říká: „Začnu snít, a najednou je z toho hudba."

    Když byla malá, cupitala Björk Gudmundsdóttir Reykjavíkem a měla po městě řadu známých, svoji širokou rodinu, v níž nacházela, co momentálně k životu potřebovala. Tato schopnost komunikace a procházení různými světy u ní vlastně nikdy neskončily.

JOSEF CHUCHMA v MF Dnes ze dne 08-02-2005



Björk chválí moderní techniku

    Před sto lety se lidé po večerech bavili navzájem. Hráli ve smyčcových kvartetech nebo na cembala a členové rodiny zatím pletli nebo se věnovali jiné ruční prácí. Myslím, že jsme uzavřeli určitý cyklus a můžeme to dělat znovu, tentokrát s notebooky, lidé si přitom mohou hrát počítačové hry. Můj táta je třeba posedlý lovem pstruhů, a tak se může připojit na internet a něco si o tom najít. A máma, nadšená posluchačka death metalu, si může nahrát nějaké věci z Napsteru... Vznikla tu úžasná zkratka, lidé se už nemusí fyzicky přesouvat přes půl zeměkoule, aby si splnili své sny.

Björk v knize Evetyn McDonnellové: Björk - Evokace






Islandská zpěvačka Björk je zajímavá nejen svým zpěvem, ale pro astrologa i svým místem narození. Ostrov Island se dotýká severního polárního kruhu a zde, jak známo, přestávají fungovat systémy astrologických domů. V Placidovi to ještě jde, ale v Campanovi místo domů vyjde nesmysl.
Systémy domů - tato otázka nebude nikdy vyřešena. Zdá se mi, že pravidelné rozložení domů má Placidus. U Campana jsou některé domy příliš úzké a jiné příliš široké.

z webu ČAS:
Re: Systém domov - vysvetlenie
11 odpověď odeslal(a) Petr Trnka v Úterý 28.Září 2004 16:43:18
Tohle je neobyčejně zapeklitý problém, slečno (paní) Mário, na který asi žádný astrolog na světě nedokáže jednoznačně odpovědět, a který nebyl spolehlivě vyřešen, co je astrologie astrologií. Každý astrolog dokáže snést mnoho důvodů, proč používá právě tento systém a ne jiný, a všichni přitom budou mít ze svého hlediska pravdu. Takže Vám asi opravdu nezbývá nic jiného, než vypracovat a verifikovat si desítky horoskopů lidí, které dobře znáte, a najít si sama svou vlastní cestu (svůj vlastní systém, který Vám bude dávat nejlepší výsledky).
Já jsem si tenhle problém dost palčivě znovu připomněl tenhle týden po shlédnutí filmu Tanec v temnotách, kde hlavní roli vytvořila islandská zpěvačka Björk (mimochodem tak fantasticky, že všichni naši zpěváčkové, kteří se kdy pokoušeli hrát ve filmu, jsou proti ní trapní ochotníci!). Už se tady o ní kdysi diskutovalo - narodila se v Reykjavíku, na severní zeměpisné šířce 64°09´, a jak vypadají její horoskopy s domy v Placidově, Campanově a ekválním systému, to ukazují následující obrázky. Nejpřijatelnější mi tady připadá ekvální systém, kde do 5. domu spadají Slunce, Neptun a Luna ve Štíru, přijal bych i systém Placidův (v pátém domě Uran a Pluto), kdežto Campanův systém mi u Björk připadá naprosto nesmyslný.


Bjork  Placidus

Bjork Campanus

Björk Gudmundsdóttir nyní hodně žije v Londýně a v New Yorku.

Bjork v Londýně

Bjork v New Yorku


Email pana Turnovského:
Vážený pane Tichý, v poznámce, kterou jste podotkl k Chuchmově článku o Björk, jste napsal: "...Björk je zajímavá...pro astrologa i svým místem narození. Ostrov Island se dotýká severního polárního kruhu a zde, jak známo, přestávají fungovat systémy astrologických domů." Obávám se, že se jedná o nepřesnost. V zeměpisných šířkách mezi polárním kruhem a pólem domy fungovat nepřestávají, jen tam existují "časoprostorové ostrovy", kdy a kde obzor neprotíná ekliptiku. Jediné místo, kde nelze domy matematicky sestrojit je nejspíš jen pól a to proto, že nevíme jaký pásmový čas tam platí (pokud tam neplatí GMT). Stačí však ustoupit o 1" (pár metrů) a domy na základě pásmového času sestrojit můžeme. Zdraví Vás Pavel Turnovský


Email Večernice:

Když jsem četla poprvé příspěvek pana astrologa Trnky na Času o Bjork- zaujal mne jeho komentář k systému domů Campána. Protože s ním občas pracuji v rámci diferencí- nakumulovaných planet na rozhraní domů- tak jsem už tam uvedla svůj postřeh k dané zpěvačce - právě u Campana. Výsledek byl překvapivý- i po mne.
Vracím se k této otázce a chtěla bych podrobněji rozebrat, původní myšlenku( komentář z Času).
Bjork má v nativitě AS v Ráčku v trinu na volné stélium Světel a Neptuna ve Štíru. Což je spousta vody. Co je ovšem zajímavé - je fakt, že přímo v konjunkci ve 12. domu je posazen Bod Duchovní na 21.30 st. Také Chiron je ve vodě posazen na 17,59 Ryb ve volné konjunkci se Saturnem a tím tvoří krásný velký vodní - sensibilní trin - jako to je ryzejší a nejbožštější - coby Dar Vesmíru.
Tím, že Campánus nám vydiferencuje 6.dům až do hrotu Vah- dostávají se dovnitř Luna, Neptun, Slunce, Merkur, Mars i Venuše- což je 6 planet - čili většina - a co navíc- všechny osobní - čili tenhle dům na psychické a emoční (Luna, Venuše) ztvárnění talentu je nesmírně důležitý. Právě tím, že hrot je ve Vahách, dává silný náboj estetické kultivovanosti a schopnosti - mít rád lidi - přirozeně je potřebovat do svého života a taky umět ! - jim - hlubinně - rozumět.
Protože Kozoroží Venuše vytváří silné mentální dispozice, podtržené houževnatostí a ctižádostí přes 5. dům tvůrčího talentu z Panny, kde trin provázaný přes generační konj.Plutona Urana- dává větší precíznost a analytické stvárnění detailů a neponechání ničeho náhodě- jde úspěšně- za svým cílem. Její neskutečná vnitřní kázeň a trpělivost v originalitě - odzkoušet cokoliv progresivního - je tím ořechovým, o které u ní v životě nikdy nebude nouze (Střelcovský Merkur dynamicky odkvadratizován na tento generační aspekt).
Stará Duše- signovaná Saturnem z Ryb podpořena z jeho domicilu 10.domu trinem úžasné tvůrčí hloubky na Štírovskou Lunu s Neptunem - tady nejsou nikdy hranice - (a to vím o čem mluvím- sama mám Lunu ve Štíru)- je hnacím - tvůrčím - citově - projekčním plátnem - vymezování neustále vůči konzervativnímu - v uměleckém světe - ignorujíc reálno, veškeré tradiční hranice - přes její fantastickou schopnost šáhnout si na - plutonsko štírovsky - na "hranice" - života a smrti - v neskutečné přirozenosti splynout, jak s postavou (film) tak s podáním - konkrétní sklady přes úžasný hlasový potencionál.
Hlubiny jsou to, co ji fasinuje- a svoboda to - co ji pomáhá v dalším " ponoru" k - porodu - tvůrčích zážitků".
Retro - Jupiter ještě Blíženecký je v exaktním trinu s Vodnářskou Bránou Nebes - MC - což je hnacím motorem pro svobodu - exaktně rovněž posazeného Štírovského Slunce - všechno pod kumulací čísla 29-11-2- Milost pod nátlakem z Vesmíru- přes s 11 (zrcadlení tvůrčího Ega - přes zvládnutí Sebe - jako " šance" pro tento život) - v pochopení plurální 2 - slovíčka My - kolektiv - silné sociální přirozené cítění a inteligence- a tím tah na ty " její lidičky - kolem ní " od mala jí přirozeně obklopující coby - velká rodina.
Poněkud -- solo osamělý duchovní Kozorožský Mars v kvinx. na Sev. Lu. Uz. do 12. domu dává větší osobní nezávislost ve vztazích a tudíž i problematičtější schopnost - "přijmout" omezující vliv - těsného spojení definitivy - coby životního partnera. Čímž chci říct, že život s ní (pro muže) asi nebude - lehký.
K jejím dvoum dětem - které jsou přes Campána - právě singovány konjunkcí Pluta Uran v Panně- v trinu na Koz. Venuši- dává tušit, že bude velice dobrou a starostlivou matkou - pečující důsledně o své dvě děti paradoxně tady ovšem - lepší matkou než manželkou...
Pokud se podíváme na její dvě - nynější bydliště - kde přebývá, Londýn- přes AS je fixován Blížencem, který je na orbitě volné konjunkce - Komunikačního Sev. Nodu - schopnosti - umělecky verbálně (zpěv) i neverbálně (herecký projev)- tady podpořen významně postavením Bodu Štěstí a tak - se přirozeně vymezit - prosadit- a sžít se co možná nejsvobodněji i s Vodnářskou Lilith na MC.
Co se týče New Yorku - nebo zámoří (USA)- spcificky je právě AS ve Vodnáři v konj. s Lilith a dává jí pocit- neomezené svobody - ducha, myšlenek a přirozenějšího ukotvení se do tvůrčí- sebeprojekce( individualita).
Vzduch - a voda - to jsou živly - které jí provazují v nativitě jako - Život sám.
Její životní číslo 26 - Partnerství (princip Vah) přes sčot - osudové Osmičky - dává silnou bytost, osudovost setkání, výraznou a orginální - podtrhující sílu Štírovského Slunce a Luny a schopnost ovlivnit - druhé jak ve své blízkosti- tak široké masy - ostatních.
Je naprogramována tranzitem Urana z Ryb (min. na 6 let k velkému osobnímu rozvoji) - podtrhující a umocňující její krásný velký vodní trin z nativity - k nadějné kariéře a umělekému úspěchu. Zřejmě o ní ještě hodně uslyšíme....
Večernice


převzato z astrologického fora:

Bjork
298 dotaz odeslal(a) Iva v Neděli 13.Února 2005 16:27:43
Přečetla jsem si od paní Večernice o Bjork a dosti se mi to líbilo. Včetně toho zdůvodnění Campana. Taky si myslím, že zatímco Placidus určuje spíše takovou tu realitu, tedy včetně jejího 5.domu, Campanus už ukazuje co přináší "světu". A ta určitá velmi široká "náprava" v tom 6. a 12. domě je tady tedy zcela namístě a i tím, že začíná tvůrčím Lvem (a Vodnář) a zabírá tedy tak široký záběr jaký zabírá.
Dík za to téma Bjork, tedy směřované poděkování k panu Tichému.

Re: Bjork
1 odpověď odeslal(a) Turnovský v Neděli 13.Února 2005 18:39:28
To je ale Ivo velmi velmi ideologické zdůvodnění Campanova a Placidova systému a toho bychom se měli s největší obezřetností vyvarovat. Turnovský

Re: Bjork
2 odpověď odeslal(a) Večernice v Neděli 13.Února 2005 18:42:57
Zdravím Ivuško a díky za diskusi.
Chtěla bych ještě k uvedenému možná doplnit, že tím, že vyhodnocuji nativitu jak přes Campana tak přes Placida synchronně- což je možná v těchto souřadnicích zeměpisných ( viz diference rozpětí domů) - věc potřebná, dá se dobře vydedukovat, jak hlubinná dispozice psychicko talentová, neboli Dar Osudu do vínku Bjork - ( odborně snad ?...substrát abstraktní)- tak pak mentálně dispozičný (odborně snad?... substrát analytický)- což je " ponašemu" myšleno: abstrakce- a reálna povinnost, dává přesné odpovědi k věci k dešifrování originální a sympatické " bytůstky" jakou Bjork bezesporu -je.
Viz ten rozkmit 6. domu. Souřadnice z Placida ( na přiloženém kolečku ke článku - dle Johanese)- dávají hrot do Vah, kde je Pluton a Uran ve vazbách ještě v 5. domě - čili matka Bjork- a její děti, coby informace. A to dobrá matka, pečlivá.
U Campána je Saturn už v domě 12 - viz zavěšené kolečko z Johanese, jako obrazová příloha.
Jenom pro zajínavost uvádím Ivuško, že ty programy jsou skutečně" fanzastické"...
Až včera jsem si vlastně všimla, protože když píši odpověď tak hledím do kolečka na mém počítači, že stejný datum, stejné souřadnice Reykjaviku a hodina- dávají u Johannese trohu jiný stupeň Slunce Bjork,. a taky dle Campána jiný rozkmit domů - 6,5 a 11 a12., než mám já.
Já na svém Astro-Martu mám Slunce ve Štíru na 29°18 st.. .když dosadím Campána- mám 5. dům Panna 9°49 st. a 6.d. Váha 19°16 st. To samé samo že - v opozici u 11. a 12. domu.
U Placida 5.d. 1°55 st. Váhy a 6. dům 5°27 Střelec.
Zajímavé ovšem je AS a IC, MC, DS - čili základní kříž je stejný !- jak u Johanese tak u Astro-Martu.
To uvádím, aby bylo jasno, z čeho jsem v rozboru k článku v uvažování nativity Bjork - vycházela.
Zdravím Večernice.

Re: Bjork
3 odpověď odeslal(a) Iva v Neděli 13.Února 2005 21:00:38
Paní Večernice, mě se právě líbilo,jak ty dva systémy
domů zachycují tu Bjork v tom širším (a taky přesnějším) rozsahu (což také není ten správný výraz ale nejsem sto se soustředit). Protože ona má opravdu tu konjunkci Pluto Uran zároveň, jak v tom 5.d. (mundánní Lev) tak v tom 6.d.(mundánní Panna) a to je jedna z věcí co na jejím projevu upoutá (+ všechno to další, týkající se tedy už čistě 5.d.a 6.d.,Vah, dětí atd.). Zdálo se mi, že se Vám tohle povedlo dobře zachytit nebo přinejmenším na to upozornit - a to také tím "vzetím" obou těchto systémů domů.
Pane Turnovský máte pravdu, trochu jsem si to uvědomila už když jsem to "házela" do fóra.
Dokonce bych řekla, že někdy k tomu ideologickému ještě přihodím i "mírný" sklon k demagogii-:)).
Ale je to spíše způsobeno tím, že jsem mnohdy velmi líná hledat přesné výrazy, myšlení bolí-:) a tak si to trochu zjednodušuji.
Bylo to velmi zjednodušené, neboť Campanovi domy rozhodně neukazují jen to co dáváme světu, ale řekla bych,že v jistém smyslu ale také, neb se dle mne více týkají našeho rozvoje, našeho ducha (což je také špatně řečeno).
Nevím ale mě se jeví Placidus jaksi realističtější, více ukazující konkrétní situace a reálie, kdežto Campanus se nějak víc týká vnitřního vědomí, ducha, rozvoje, - a na to tedy i zákonitě je pak odpověď "světa"- takže v tomhle smyslu jsem myslela ono ovlivnění světa Bjork (v tom smyslu toho 6.d. a 12.d.).
Ale byla bych moc vděčná za lepší upřesnění toho rozlišení Placida a Campana, neb mám trochu jako paní Večernice sklony k takovému trošku intuitivnějšímu chápání a pak musím ale pustit tu přesnější strukturu a dát větší pole intuici, neb upřednostněná struktura mi zas ale nepouští z krátkého řetězu tu intuici. Obdivuji ty, kdo dokáží obojí harmonicky skloubit, já s tím mám prostě často potíž-:).

Bjork v systemu Amfora

Re: Bjork
4 odpověď odeslal(a) Štěpán v Pondělí 14.Února 2005 18:14:32
Hodně zajímavý je v případě Björk i systém domů Amphora, který se za polárním kruhem taky lehce "rozjíždí", ovšem na rozdíl od Campana, kterému se maximalizují domy 6/12, u Amphory to je osa 4/10. Jedenáctý dům: 12Ta23, dvanáctý 25Ge27, druhý 9Ca13 a třetí 15Ca08. Konjunkce Uran Pluto by spadala už do čtvrtého domu (zvláštní a neortodoxní výchova, rodiče z hippie komunity, domovem celý svět) a Luna by se umístila přesně na hrot pátého, tvůrčího domu, ve Štíru (potřebuje to komentář?). Další věc, co mi "sedí" - Saturn by byl v desátém domě, v Rybách. Hudba, která rozpouští všechny hranice a přesto je vysoce strukturovaná a s vnitřním řádem...


Email paní Heleny Alešové Kovalové:

Já bych se také přikláněla k domům Placidovým. Na první pohled vidíme zvýrazněné téma VI. a XII. domu s uzavřenými znamením Býka, Blíženců a témata V. a XI. domu s uzavřenými znameními Panny a Ryb. Ascendent Rak je nutné zpracovat toto lunární téma stelliem ve Štíru, (široké stéllium Neptun uprostřed Sluncem a Lunou Chironské, (Chiron v Rybách) a chcete-li i Saturnské téma dvakrát zdůrazněné a ještě v uzavřeném znamení v VI. domě (Hovoří o psychické, či tělesné indispozici rodičů, o schopnosti se o dítě postarat), čili téma nedůvěry, narušeného pocitu bezpečí, hluboká propast mezi vědomím a nevědomím, spiritualitou a emocionalitou.
Navíc téma Chirona v Rybách v XI. domě v opozici na konjunkci Uran Pluto. Jak se osvobodit z hlubokého zranění a to nabízí jediný kanál skrze V. dům - kreativitu, čili obrovské tvůrčí schopnosti a XI. dům Uranovské téma, osvobodit se, nalézt cestu ke své vnitřní matce, k mateřství, tvorbě a zpátky na zem i k lidem.
S Lunou ve Štíru je nutné dát dítěti spoustu lásky, uklidnit jeho duši, která hluboce vnímavá, ujistit dítě, že jeho hluboké city jsou v pořádku. Což tady nefungovalo ani s matkou ani s otcem - Luna Neptun Slunce kvadrát Slunce. Takže bude pro ni náročné i mateřství, pravděpodobně to přeexponuje v této oblasti a děti mohou mít i výrazné prvky nejenom jejího talentu, ale také i její nestability.
Chiron v Rybách, (konečně i Saturn zde) upozorňuje na hluboké zranění, které lze jen přerůst, (krásný termín od Alice de Silva).
Téma Chirona v Rybách má mnoho umělců, který takto uvolňují svou bolest ať už je původu tělesného, či psychického. Je to velmi náročné, protože Ryby nabízejí neomezené tvůrčí možnosti, jako je intuice, fantazie, ale jde o velmi citlivý kanál, až přespřílišně citlivý. a nejsou zde vymezeny hranice a tudíž nabízí i možnosti úniku a v tomto případě až přílišnou přeexponovanost, které člověk může podlehnout a může se tak i zcela odizolovat.
XI. dům. s Chironem, (Saturnem) zde člověk potřebuje nalézt lidi, se kterými může souznít a přitom neztratit svou individualitu.
Jupiter opozice Mars do VII. ji poučí prostřednictvím vztahů o vlastní agresivitě a jisté přeexponovanosti emocionální, taktéž i Venuše.
Merkur, (Střelec) kvadrát Pluto Uran, taktéž upozorňuje na to, že člověk musí zaléčit sám sebe, naslouchat. Merkur ve Střelci chce být svobodný, svobodný rozvoj. Blíženci ve XII. domě, vycházející Jupiter v Blížencích a vzestupný uzel ve XII. domě je velmi výmluvný.
Ať překročí jakkoli své možnosti tvůrčí a to se týká i mateřství, přesto bude se cítit neustále zraněna, než nalezne smysl a víru sama v sobě a svou citlivost a vnímavost dá jako největší dar všem lidem. Nalézt kolektivní spojení a šířit svou potřebu altruismu, rozšířit sociální působnost.

Helena Alešová Kovalová
sekce Ariadnina nit



Astrology Pacific 1   |   Astrology Pacific 2   |   Zajímavosti   |     |   kniha hostů je na hl.stránce   |   námět do Astrologického fóra  
Stránka byla upravena programem Made with AceHTML 5 Pro. AceHTML 5.06.1 Pro.
WebPage created per programme  AceHTML 5.06.1 Pro.
astrologie astrologie.cz Karel Tichý