Štefánik Milan, francouzský generál, astronom, spoluzakladatel Československa, 21-07-1880, Košiarisko, 12:25:32 UT, zahynul při leteckém neštěstí na Bradlech 04-05-1919, data viz Boleslavský. Ascendent dle Šoba: Štír.
From: "Peter Jurcovic"
Sent: Friday, April 26, 2002 1:19 AM
Subject: Astrology Pacific databáze
Prosim vas ako mozete napisat taku hlupost
Stefanik zahynul v Bratislave po zostreleni lietadla a pochovany je na Bradle.
Budte taky laskavy a opravte si to.
Karel Tichý wrote:
Pane Jurcovic, nevím o jakém sestrelení a jakém pochování písete. Poslete mi prosím, správný text.
Dekuji, majte sa krásne. Karel Tichý
Pozdravujem Vas, text mate strucny, tak si v nom opravte
Kosiarisko - ne Kosariska - zahynul pri leteckem nestesti ... na okraji Bratislavy, mohylu ma postavenu na Bradle nad rodnou obcou Kosariska v okr.Senica
Poznamky:
o tom, ze bolo lietadlo zostrelene sa pise a hovori kazdy rok pri prilezitosti jeho umrtia, ked sa robia narodne pute na Bradlo z celeho Slovenska, ale historici sa nemozu alebo nechcu vyjadrit, ako to v skutocnosti bolo.
Statne archivy este stale zostavaju v tejto otazke zavrete. Bradlo je na Zahori v okrese Senica.
Jurcovic
V neděli ráno 4. května 1919 odstartovalo z letiště Campoformido, nedaleko Udine v severní Itálii, letadlo typu Caproni 450. Do osvobozené vlasti - Československé republiky - v něm odletěl ministr vojenství, ani ne devětatřicetiletý francouzský generál slovenského původu, občanským povoláním astronom, meteorolog a cestovatel, dr. Milan Rastislav Štefánik. Kromě něho se na palubě nacházeli dva zkušení italští letci, poručík Giotto Mancinelli-Scotti a seržant Umberto Merlini, plus mechanik Gabriele Aggiusti.
Stroj letěl z Rakouska, přeletěl Dunaj a nad Bratislavou se objevil asi v jedenáct hodin a patnáct minut. Několikrát zakroužil nad městem ve výšce asi pěti set metrů. Spustil se nízko, jako kdyby chtěl přistát na vzdáleném poli, a opět vystoupal do výšky asi dvou set metrů. Při pokusu o přistání na letišti označeném přistávacím T a dýmajícími sudy, po šikmém oblouku, který měl letadlu umožnit přistávat proti směru větru, letadlo náhle zdvihlo ocas a z výšky sedmdesáti metrů se zřítilo nosem k zemi. Celá posádka zahynula. Dodnes není úplně jasné, co tragédii způsobilo. Ostatně poslední věta ze zprávy očitých svědků, Štefánikových pobočníků majora Gastona Fourniera a podporučíka Daniela Léviho, kteří mu v Bratislavě připravovali přistávací plochu, zní: „Zdá se, že při interpretaci příčin neštěstí nebude možné překonat oblast hypotéz."
Podle výzkumů Jozefa Husara, který vyhledal dobové meteorologické záznamy, v Bratislavě 2. května 1919 napršelo celých 37,2 litru vody na metr čtvereční a 3. května pak dalších 8,5 litru vody na metr čtvereční. Byť se 4. května, v den letu, počasí zlepšilo, terén ještě nemohl být vyschlý. Když pilot hledal letiště, tvrdí Husar, byla celková nezpůsobilost terénu jednou z příčin havárie.
historička Bohumila Ferenčuhová v MF Dnes ze dne 01-11-2006